16 Kasım 2012 Cuma

On Muharrem.. Aşura Günü...

Bu gün mah-ı Muharremdir, muhibb-i hanedan ağlar.
Bu gün Eyyam-ı matemdir, bu gün ab-ı revan ağlar.,


Hüseyin attan düştü, sahra-i kerbela'ya
Cibril var, haber ver, sultan- ı enbiya'ya 



Ey şehid-i Kerbela’ya ağlayan
Ağla matemdir Muharrem’dir bugün
İnle matemdir Muharrem’dir bugün
Ateşi hasretle sine dağlayan
Ağla matemdir Muharrem’dir bugün
İnle matemdir Muharrem’dir bugün



 Kıyamet gününde mahşer yerine
Yeşil berat ile gelir Fâtıma
Sağında Hatice solunda Havva
Yeşil berat ile gelir Fâtıma...

Derviş Yunus der kıyamet olacak
Kişi ettiğini onda bulacak
Zaif ümmetine şef'i olacak
Yeşil berat ile gelir Fâtıma....  

...

3 yorum:

  1. Merhaba arkadaşım, matem günü olduğu için ne yazacağımı bilemedim:(((benim pek bilmediğim bir konu tarihi olay daha doğrusu...aşura mı aşure mi ben aşure diye biliyorum...çok severim bu arada:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle duyarlılığın için çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım.. Aşure dilimize tğrkçeleştirilmiş hali aslında Aşura günü..
      Önemi de Hz Hüseyin yani peygamber efendimizin torununun Kerbela da ''Vahşice'' yani başı kesilerek şehit edilmesi nedeniyle üzüntülü acılı gün..Ben tüm müslüman aleminin bu gününü anmak istedim.
      Senin de hassaslığından ötürü çok çok teşekkür ederim. Selam ve sevgilerle..

      Sil
    2. Kerbela'yı her okudukça,her dinledikçe ağlarım. Öyle ki Hz. Hüseyin'in ' Kim bir bardak soğuk su içerse beni ansın' lafını düşündükçe soğuk suyu yaz kış seven benim içim titrer.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...