23 Eylül 2013 Pazartesi

Kıtır Ekmekli Mercimek Çorbası..

Merhabalar,
Çok güzel yeni bir hafta diliyorum tüm arkadaşlarıma..

Dün akşam mercimek çorbası yaptım. Yanına da bayatlamış ekmeklerden fırında kıtır ekmekler yaptım çorbanın üzerine koymak için..
Kısaca anlatayım..:))


Ben bayatlamış ekmekleri ya rondodan geçirip poşetler içinde buzluğa koyuyorum köfte yaparken kullanmak için.
Ya da böyle küp küp doğrayıp çorbaların üzerinde ikram etmek için kıtır ekmekler yapıyorum..


Bayat ekmekleri küp küp doğradım.
Üzerlerine bol kırmızı toz biber, karabiber, kimyon ve biraz pul biber serptim. Çok az zeytinyağı ilave edip harmanladım.
Böyle ufak bir fırın tepsisine koyup fırına koydum maximum ısıda 10-15 dakika ters yüz ederek pişirdim..
Sonuç böyle oldu.. Tam çorbaların üzerine koymalık..:))


Mercimek çorbam ise çok çok pratik...
Daha önce haşlamış olduğum tavuğun suyu vardı. İçine bir su bardağı kırmızı mercimeği ilave ettim. Bol kırmızı toz biber, bol kimyon, tuz ilave edip düdüklüde güzelce pişirdim.
Blenderden geçirdim. Servis tabağına koydum.
Üzerine tereyağı ile pul biber yaktım çorbanın üstüne ilave ettim..
En üste de kıtır ekmekler...
Akşam yemeği menüsü bu şekilde oldu..:))


Sonra da böyle bir kedi keyfi yaptık..
Sevgili Narçelen arkadaşım çok güzel yazmış..
Ben kedime senin kedinin resimlerini göstereceğim kedilik nasıl oluyor öğrensin seninkinden diye yazmış..:))
Çok teşekkürler ediyorum...:))
Selam ve sevgiler gönderiyorum..:))

16 yorum:

  1. çok hamaratsın cnm. eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Kıtır Ekmekli Mercimek Çorbası... Harika (◡‿◡✿) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok neşeli ellerinize sağlıkk klasik mobilya dan sevgiler

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim çorbaaaa... Kıtır ekmekle de nefis olur. Afiyet olsun, canımı çektirdin akşama ben de yapayım bari:) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Doğum günü mesajınız için çok teşekkür ederim. Ben de kızınıza bir ömür boyu mutluluk, sağlık ve huzur diliyorum. Bu ara hastalığım nüksettiği için pek yazılarınızı takip edemedim kusura bakmayın. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  7. ablacımmmmm naptın sen yaffff nefis gözüküyo ellerine sağlık :) öpüyorum kocaman mestoşla seni acaba kediye mestoş demesekmiki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok hoş..:))
      O biraz sümbül ağa oldu Serapçığım kısırlaştırdım..
      Aslında demesem daha iyi ama..
      Öpüyoruumm..:))

      Sil
    2. Himmm pekiii mestosa kucak dolusu opucukler tabikide sana ♥♥♥

      Sil
  8. Canım benim ellerine sağlık. Nasıl güzel duruyor o çorba ve kıtılar.
    Bayılırım kıtıra :)
    O kadar güzel çıkmışsınız ki ne diyeceğimi bilemedim.
    O kadar hassaslar ki.
    İnan birine hakaret amaçlı hayvan kelimesini kullananlara çok kızıyorum.
    Ben hiç zevk için etrafına zarar veren yada yiyeceğinden fazlasını avlayan hayvan görmedim.
    Üstelik onlar hep çevrelerini temiz ve düzenli tutarlar.
    Az önce yürüyüşten geldim.
    Meşhur Seka Park da her gün yürüyorum :)
    Ama şöyle bir etrafıma baktım yani insanlar hayvanların yapmadıklarını yapıyorlar ve her şeye ama her şeye zarar veriyorlar.
    Yani ne diyeceğimi bilemedim.
    Çok kızdım çok..
    Kocaman öpüyorum seni canım :)

    YanıtlaSil
  9. hımmm.. çok severim mercimek çorbasını ohh şöyle soğuk kış akşamlarında.. ekmekleri de bu şekilde değerlendirme fikri çok güzel.. ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. yerim ben onu yaa.ne kadar güzelsiniz.o mırıltı var ya ne kadar muhteşem değiğl mi.o mırıldarken ve sen onu okşarken sanki üzerimde negatif ne varsa gidiyor.sakinleşiyorum,rahatlıyorum.eşim sık sık söylüyor sana çok iyi geldi diye:)meğer ne cadıymışım:)
    kıtır ekmeği bende çok yaparım ,kuzular çok sever hatta yemeğe kalmadan bakıyorum çerez niyetine yemişler:))ellerine sağlık ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Alanay Hanım sormayın bu kedişin mırıltıları resmen terapiymiş meğer..:))
      Demek ki ben de Cadıyım.. Ama bu canlarla ilgilenmek inanın ilaç gibi. İnsan hem dinleniyor hem derdini unutuyor. Allah bu canlara da uzun ömürler versin. Sizin Sebo da çok cana yakın ama maşallah diyorum..:))

      Sil
  11. ablacım inan bu tarife ihtiyacım vardı tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun inşallah. Öyle kolay ki yapımı çok pratik vallahi. Ben salça bile koymuyorum süzme mercimek gibi oluyor..
      Çook çok teşekkürler selamlar..:))

      Sil
  12. Özellikle çocuklar da dahil herkesin sevdiği ender yemeklerden biridirmecmk çorbası. Siz de kıtır ekmek falan hakkını vermişsiniz. Ellerinize sağlık. Halbuki siyah-beyaz kediler için hırçın olur eğitime gelmez derler. Sizinki ne kadar uysal maşallah.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...