24 Mart 2013 Pazar

Bir Çanta-Bir Sepet-Bir Kitap.... Edgar Allan Poe...

Merhabalar, Güzel güneşli Pazarlar,

Bir Cumartesi akşamı bence ancak bu kadar güzel ve keyifli geçirilebilirdi.. Benim için öyle oldu..
Dün akşam hem küçük ve zevkli birkaç el işi yaptım, hem de Edgar Allan Poe ' nun Çalınan Mektup adlı kitabını okudum..

Evet şimdi sırası ile....

Küçük sevimli bir kedi çanta yaptım...



Burdan güzel arkadaşım Moonlightcat in de kulaklarını bir kez daha çınlatarak,  kendisi ve ailesine de başsağlığı diliyorum..

Yine dün gece TV seyrederken bir de küçük bir sepet ördüm..




ve TV de tüm sevdiğim diziler ve filmler bitince de elbette kitabımı okudum bitirdim..

Edgar Allan Poe'nun Çalınan Mektup kitabı...


Ben kitabın yorumunu bu sefer kendim yapmayacağım elbette ki yapamayacağım.. Böyle büyük usta için en güzel sözler elbette ki yine büyük bir ustadan gelsin..

Jorge Luis Borges' nin kitabın arka kapağında kitap ve Poe için yapmış olduğu yorumu yazmak istedim.

'Mizah türünde yaptığı birkaç başarısız girişimler dışında, kabus sözcüğü Poe'nun tüm anlatılarına uygun düşmektedir. Bu kitap için en tutkulu 4 öyküsünü ve Çalınan Mektup adlı Polisiye öyküsünü seçtik. 
Wells'in daha geç tarihli öykülerinden farklı olarak Şişedeki Pusula, inandırıcı görünmek istemez ama sanrılar o kadar somut ve güçlüdür.
M Valdemar Olayındaki Gerçekler'de fiziksel dehşet, doğaüstü dehşet ile birleşir.
Kalabalıkların Adamı 'nda ana konular yalnızlık ve suçtur. 
Kuyu ve Sarkaç korkunun aşamalı yüceltimidir.
Yaklaşık yetmiş yıl önce, şimdi yok olmuş bir merdivenin son basamağına oturmuş, Kuyu Ve Sarkaç'ı okumuştum, Daha sonra kaç kez yeniden okuduğumu ya da başkasına okutup dinlediğimi anımsamıyorum. Bildiğim birşey varsa o da henüz son defa okumadığım ve giderek daralan dört köşe hapishaneye ve derinlerdeki uçuruma döneceğimdir...!!'

Jorge Luis Borges...

Herkese bol güneşli ve neşeli Pazarlar diliyorum....
Bu arada Takaslık kitaplarıma bakmak isterseniz.. BURDAN...




4 yorum:

  1. çanta güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ben de yaptım bu kedili cüzdanlardan çok güzeller...Yeşil de insanın içini açıyor.
    Bu arada gözlüklerinize bayıldım ;))
    Mutlu ve sağlıklı günler dilerim...

    YanıtlaSil
  3. canımm MİMLEDİM seni sorularımı cevaplarsan çok mutlu olcammm : )
    Öpücüklerr
    http://cansuandic.blogspot.com/2013/03/mesajiniz-var-mim.html

    YanıtlaSil
  4. kedişli cüzdanlar çok güzel olmuşlar.renkleri tam baharlık.ellerinize sağlık.vee keyifli okumalar.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...