6 Nisan 2013 Cumartesi

Evimden Antik Mısır Manzaraları...

Merhabalar güzel Cumartesiler sevgili arkadaşlar,

Biliyorsunuz tarihe çok meraklıyım. Hatta bir çılgınlık edip bunca yıl sonra ikinci üniversitemi okumaya başladım Tarih bölümünde..
Evimin çeşitli yerlerinde de eski zamanları hatırlatan birçok obje var. Ben özellikle Eski Mısır Tarihine de hayranım..
Evimdeki bazı tablolar...



Soldaki resim Kraliçe Nefertari ( Nefertiti).. II. Ramses'in eşidir. Güzelliği ile meşhurdur. Kraliçe Nefertari'nin mezar resimlerinden birisi.

Sağdaki ise Anubis... Çakal başlı olarak resmedilir. Mumyalama Tanrısıdır. Görevi ise tüm ölüleri korumak ve yüceltmektir...




Horus'un Gözü.. Antik Mısırda Horus, Gök (güneş) tanrısıdır  Şahin başlı olarak tasvir edilir.
Horus'un Gözü ise manevi anlamıyla vicdanın gözünden hiç birşeyin kaçmayacağını temsil eder, 24 saat kapanmadan açık kalan gözdür.
Biçimsel anlamıyla Tanrının birliğini tekliğini sembolize eder..




Oturma odasında yine abajurumun üstünde de Antik Mısır figürleri var..



Ve bu da ev yerleştirmekten yorulmuş Ben..:))
Hepinize güzel Pazarlar diliyorum...:))

2 yorum:

  1. ben seni görmesem de çk seviyorum ya..harikasın...hayırlı olsun cnm tarihi ben de severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok t at lı bir evin var sende öylesin yorulmuş haline bak yakında bende taşınacağım sanırım sen asıl o zaman beni görecen hehe ayrıca tablolar ve bilgiler süperdi

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...