3 Ağustos 2013 Cumartesi

Domates Ezmesi Salatası..Tarifi..

Merhabalar,
Kadir Gecemiz mübarek olsun inşallah..
Benim dünki sahur yemeğimin fotoğraflarında domates ezmesi salatası da vardı.. Bugün Reyhan'la Her Şey, bloğunun sahibesi Sevgili Reyhan hanım tarifini istemiş ben de hemen yazmak istedim..:))



Aslında Domates ezmesini Adanalı olanlar ya da Adana'da yaşayanlar iyi bilir ben de Adana'da öğrenmiştim.. Adana kebabın yanında mutlaka bu salatadan da getirirler.. Olmazsa olmazı yani söylemeye bile gerek yoktur..
Ben de her seferinde ustalardan tarif isterim çok sevdiğim için..
Yapılışı Şöyle..
3 orta yumuşaklıkta domates.. Ben kabuklarını soyup bıçak ile iyice doğruyorum çok küçük parçalara ayırmaya çalışıyorum rendelemek değil ama doğramak da değil ikisinin arasında birşey..
Tuz ilave ediyorum.
3 yeşil sivri biberi de oldukça küçük parçalar halinde doğradım. Hepsini karıştırdıktan sonra salata tabağına yaydım ve üzerine yine olmazsa olmazlar zeytinyağı ile birkaç damla nar ekşisi..
İşte bu kadar..
Yeşil zeytinler ile süsledim..
Yazın hem pratik, hem serinletici hem de lezzetli geliyor bize. Mesela Annem bu akşam iftara da yapmamı söyledi az evvel.. İftara tekrar yapacağım az sonra..
Tüm arkadaşlarıma sevgi ve selamlarımla..:))

8 yorum:

  1. Elinize sağlık :) Harika görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Mhr arkadsim ben gormeyeli neler yapmissin salata enfes kalp kalbe karsı eline saglik

    YanıtlaSil
  3. Sevgili blogger arkadaşım, isteğimi kırmaman beni ziyadesiyle mutlu etti, İşe ben blog yazmayı bunun için seviyorum,blog yazmak daima yeni dostluklara gebedir.Çok tşk. ederim, yarın akşam bizim evde iftarda bu salata olacak inş.Nice kandillere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin çok çok teşekkürler ediyorum.. Öncelikle sizin de kandiliniz mübarek olsun.. Çok çok basit bir salata ama biz çok seviyoruz az önce yine ftarda yaptım..
      Size de afiyetler olsun.. Çok çok selam ve sevgilerle..:))

      Sil
  4. nefis görünüyor ellerinize sağlık
    http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ bende beklerim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ediyorum ben de hemen ziyaretinize geliyorum..:))

      Sil
  5. Sizin de kadir geceniz mübarek olsun. Böyle iştah açıcılarla gidersek vay halimize:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...