2 Kasım 2013 Cumartesi

Ahmet Kaya'ya ödül verildi...!!!

Cumhurbaşkanımızı tebrik ediyorum..

Çoook çok geç de olsa Ahmet Kaya'nın itibarı geri verildi.
Ödüllendirildi..
Peki ya ben..
Bana itibarım ne zaman geri verilecek..??


Ben ilk Şafak Türküsü ile tanıştım üniversitenin ilk yıllarında Ahmet Kaya ile.
Hiç dinlediniz mi bilmiyorum.
Gönülden dinlerseniz ağlarsınız.
Sağı solu yoktur şarkının.. Duygu vardır, hüzün vardır.
Bir oğulun anasına seslenişi vardır.
Sağ yoktur sol yoktur.
Ana vardır ana..
Bu da bilene..!!!


Elbette ki sonrası geldi.
Bu güzel sesi,
Bu güzel seslenişi dinlemeye devam ettim.
Ama ne zorluklarla..
Kasetini alsanız bir dert.
Üniversite de dinleseniz bir dert. Adını söyleseniz hemen komanist..! damgasını yersiniz..
Şarkılarını seviyorum abi dersiniz..
Yemezleeeeer...!!!

Kasetlerinin kağıt kısımlarını yırttığımı söktüğümü hatırlıyorum Ahmet Kaya dinlediğim belli olmasın diye..
Hatta yasaklı kasetlerini taaa gidip Yalova dan İstanbullara oralarda kasetçi kasetçi dolaştığımı hatırlıyorum..
Sonra ne olur biliyor musunuz...
Üniversite de adınız solcuya çıkar. Sol sağ ne bilmiyorum oysa ki. Ben bir inek gözlüklü dişlek bol bol ders çalışan bir tip..
Ama fişlenirsin sonra solcu diye..
Ne olur biliyor musun hayatını o fişşşşler yönetir..


Üniversitenin 5 yılı boyunca gerek gizli saklı gerekse boş verip aşikar dinledim.
Ohhh doya doya.. Ahmet Kaya'yı. Tabii çok takıştım üniversitede günümüzdeki tippplerle.. Hala varlar onlar.
Baba ..
Ben sesini seviyorum. Do you understand me..:))

Yok baba anlamaz onlaaar anlamaaaaz boşversene..
Asistan girmem bile bir olaydı düşünün ama kafama koyduğumu yaparım misler gibi asistan oldum üniversitede..:))
Sorun bitti mi hayıııır biter mi hiçç
Çoook sevgili danışman ''Porof'' hocalarım, abilerim, ablalarım aaaa bu ahmet kaya dinliyor..
Dediler demesine neyse çalıştım azmettim.
Doktor oldum...
Peki ne oldu dersiniz evlendim biiiip.. biriyle..

Bana Ahmet Kaya dinlemeyi yasakladı..
Biliyor musunuz kasetlerini yola atıp arabayla üstünden geçti bu beyincik..!!
Ne yaptım gittim aynı kaseti aldım yine dinledim yine dinledim..
Gözünün önünde hem deeeee..:))
Ohh sefam oldu vallahi..


Samanyolunda kanal 7 de program yaptığı günleri hatırlar mısınız bilmiyorum..
Benim anam bacım da başörtülü demişti. Eski ök.. eşim aaa dindarmış bu dedi ben de mi dinlesem acaba dedi..
Sonra ne oldu şimdinin demokrasi savunucuları nefret ettiğim o şahsiyetler Ahmet Kaya ya çatal bıçak fırlattılar yaaa.
Yok artık dimi yok artık..
Adam gitmekte buldu çareyi. Rahmetli oldu evet Hakkın rahmetine kavuştu
Allah gani rahmet eylesin
İnşallah nurlar içinde yatsın..

Kardeşim Fransa da Ahmet Kaya nın Yılmaz Güney in mezarlarını ziyaret etmeye gitmişti.
Hatta kardeşim Orhan Pamuk ile Fransa da tanışma fırsatı da bulmuştu..
Şimdi gelelim banaaaa..
Ben de ödül istiyorum
Bunca öğrencilik asistanlık ve devam eden akademisyenlik zamanımda bana da sırf Ahmet Kaya dinliyorum diye yapmadıkları kalmadı.
Kadrolarımı alamadım.
Her türlü akademik ünvanım gecikritildi..
Küçük beyinler tarafından çok zorluklar çektim..
Ama şimdi emekliyim..
Yani kısaca artık popomun kenarı..
İstediğimi söylerim..
Bana da ödül verilsin çektiğim sıkıntılar için
Ahmet Kaya dinliyorum diye itildiğim ve ezildiğim için..
Eski kocamın ezdiği kasetlerim bana geri verilsin...
Ömrümün giden yılları için ödül istiyorum ben de...

Ben Ahmet Kaya yı seviyorum.. Yıllarca sevdim ve sevmeye devam ettim. Elbette ki devam da edeceğim.
Müziğini sevdim baba. Sesini sevdim..
Bana verdiği duyguyu sevdim. Aşkı anlatışını sevdim..
Sesini çoook sevdim...
Ahmet kaya yı bunca zamandır kimse karşısında eğilmeden sevdiğim dinlediğim için ben de bir ödülü hakettim arkadaşlarım...

19 yorum:

  1. ahh neler cekmısın dınlıyecem dıye yaşasaydı kendı verırdı sana olmadı ben vereyım ozlemım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacığım çok tatlısın. Çok içli anlatmışım dimi.. Cidden kendi kendime ödül veresim geldi benim de..:))

      Sil
  2. harikasın diyecek hiçbir şey bulamıyorum..
    bizim ülkemiz de maalesef hiçbir şey zamanında kıymet bulmuyor..
    burda bulmadığı ve bulmayacağı gibi..
    dar beyinli, at gözlüklü insanlar arasında körelmeye mahkum bırakılmış bir millet olduk gittik..
    üzülüyorum kendim için, üzülüyorum evladım için..
    üzülüyorum ses çıkarmayan, kabullenmeye bu kadar çabuk razı olan herkes için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi İdil hanım gideyim desen de gidilmiyor. Artık benden geçti. Tek derdim kızım. O inşallah kendini kurtarsın istiyorum bu zihniyetten..
      Selam ve sevgiler gönderiyorum..:))

      Sil
  3. Canım arkadaşım... neler çekmişsin öyle. İşte dar sığ kafaların sonucu bu. Bende severim Ahmet Kayayı Allah rahmet eylesin. Benim dinlediğim zamanlar bu kadar zor değildi tabi o yüzden senin neler yaşadığını ancak hayal edebilirim. Selmacığımın dediği gibi hayatta olsaydı ödülü sana kendi eleri ile verirdi rahmetli. O da yanlış anlaşılmamışmıydı , onun için değilmiydi vatanından çekip gitmesi.
    Bende sana dünyanın en duygusal bloggeri ödülünü veriyorum canım.
    Çok öpüyorum canım.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valllahi öyle Gülaycığım Allah biliyor ya ben o zaman ideolojiden filan anlamazdım zaten 80 sonrası uyuşturulmuş beyinler olarak. Ama inan şarkıları da yanii içimize işlemedi mi. Senin hemşerin rahmetli..:))

      Sil
  4. :) ideolij olarak tamamen zıt olsakta sesi beni kendine çekerdi ve dinlerken siyasi ideoli vs yaptırımlardan arınarak dinlerdim.babam çok kızardı es kaza görürse kasetlerini kırardı.sende çok mücadele vermişsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynen Dolunaycığım tamamiyle aynen..
      Ben sesini çok sevdim. Bana verdiği duyguyu çok sevdim. O tok sesiyle bir de çok hırçın çaldığı sazıyla bilemiyorum beni çok etkilemişti.
      O zamanlar ne ideoloji biliyorduk ne başka birşey. Ancak başımızda kavak yelleri esiyordu şarkıları da benim çok içime işliyordu.
      Olayların öyleyken birden böyle olması beni çok şaşırtıyor ve üzüyor açıkçası..:))
      Öpüyorum canım..:))

      Sil
  5. Bu ödül ona değil, sadece demokratikleşiyoruz ey ahali diyenler tarafından verildi. benim için verilmesinin hiç bir anlamı yok. Kendisi bir pkklı ve vatanıma en ağır sözleri söyleyen bir bölücü o yüzden benim gözümde bir hiçççç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir zamanlar Türkiye den kovanlar şimdi ödül veriyorlar. Tıpkı Nazım Hikmet Yılmaz Güney ve diğerleri gibi. Saçmalık gülüyorum demokratikeleşmiyoruzf ilan bence. Göz boyamaca bunların hepsi. Ben yine dediğim 30 yıldır söylediğim gibi sesini müziğini seviyorum. Hatta şua anda Ahmet Kaya dinliyorum..
      Tavana asılmış sosyalist saçlarından diyor..:))
      Doğru yaşadığının sımsıkı bilincinde..:))

      Sil
  6. Olsun boşverin sonunda gene sizin dediğinize gelinmiş yaa işte en büyük ödüllll :)) Bende severim AHMET KAYA nın sesini :)) Özelliklede bir KUM GİBİ deyişi varkiii :)) Süperr gerisine çok fazla karışmıyim en iyisi dimii :)) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyacığım sevgili arkadaşım aynen dediğiniz gibi.. O kum gibi şarkısı var ya..
      1993 de çıktı nasıl severek dinlerdim hem de hamileyken kaç aylık bebek karnımda düşünün lütfen....
      düşünce ideoloji bilmezdim ki hiç mühim değil..inanın..
      Ama dayaktan kemiklerim kırılırdı sevgili arkadaşım .. Hamileydim...
      ben şimdi bu şarkıyı nasıl sevmem...
      ...

      Sil
  7. Millet birbirini etiketlemeyi ne zaman bırakacak acaba?

    YanıtlaSil
  8. Ahmet Katanın şarkıları başkadır.insann içine işler.hala günümüzde su bunu dinliyor bu şunu dinliyor gibi ayrımcı söylemler var maalesef.Ayrımları aşmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en benim yerimde ol feyzacığım..
      Ahmet Kaya dinliyor diye
      hamileyken dayak yer miydim..:))
      Başka birşey demiyorum..:))
      Kızıma soruyorum o dayakları karnımda iken hissettin mi diye..:))
      Ah Feyza ah herşey çok farklıydı günümüzdennn....

      Sil
    2. pkk yalakası, destekçisi olduğundan hiç hazetmem, dinlemem, sevmem

      Sil
  9. Sen benim yerimde ol feyzacığım..
    Ahmet Kaya dinliyor diye
    hamileyken dayak yer miydim..:))
    Başka birşey demiyorum..:))
    Kızıma soruyorum o dayakları karnımda iken hissettin mi diye..:))
    Ah Feyza ah herşey çok farklıydı günümüzdennn....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Özlem abla.Bunlar çok acı şeyler.Yaşadıkların üzücü gerçekten.Neler çekmişsin.Her şeyin hesabı ahirette sorulur.Merak etme.
      sevgiyle kal..

      Sil
  10. Söz konusu müzik ise sesi gerçekten çok etkileyici en sevdiğim kesinlikle Şafak Türküsü şu an bile tüylerim diken diken oldu...Ülkemizde imralıda yatan bir o.ç var asıl yakında ona ödül verirlerse şaşırmam ..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...