27 Kasım 2013 Çarşamba

Kuzu Etli Patlıcan Oturtma ve Pilav..

İyi akşamlar diliyorum..

Tam da Doksanlar dizisini seyrediyoruz annemle karşılıklı kahvelerimizi içerek..
Sizlere bu akşam ki Akşam yemeğimizi göstermek ve anlatmak istiyorum..

Kuzu Etli Patlıcan Oturtma..

4 patlıcanı pijama deseni soydum, küp küp doğradım ve tuzlu suda yarım saat beklettim suyunu süzdüm ve bitkisel yağda hafif kızarttım..
Kızaran patlıcanları havlu kağıda alarak yağın fazlasının süzülmesini sağladım.
O arada bir tencerede 1 büyük soğan 3 yeşil biber küçük küçük doğrayıp pişirmeye bıraktım. Hafif kızarınca kurbandan kalma kuzu kuşbaşı etlerini ekledim ve birlikte susuz hafif ateşte pişirdim. İçine iki diş sarmısak, ve bir domates de doğrayarak biraz da domates salçası ilave ettim.
hafif ateşte tencerenin kapağı kapalı olarak yarım saat pişirdim. Biraz dinlendirdim. Servise hazır hale geldi..


Pilav ise kızım yaptı..
Aslında garnitürlü pilav yapacaktı ama evde garnitür kalmamış onun yerine bezelyeli ve mısırlı pilav yaptı..
Pek güzel olmuştu..


Yanına da salata yerine domatesli ezme yaptım.. ekmeği de fazla tüketmemeye gayret ederek tabakları sildik süpürdük..


Biraz zahmetli bir yemek olsa da biz çok seviyoruz..
Herkese iyi akşamlar..
Selam ve sevgiler..:))

6 yorum:

  1. Ohh misss çok lezzetli görünüyo ve bnde aynen şu an doksanları seyrediyorum,yemeğimi yemiştim amaa sanki karnım gene hafiften acıktı gibi :)) Sizede afiyet olsun ellerinize sağlık,Özlem hanım :))

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Yemek yemiş olmama rağmen görünce ağzım sulandı..:))
    Size afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. Oh sofra çok güzel görünüyor, afiyet olsun diyeceğim ama afiyet olmuş zaten :))

    YanıtlaSil
  4. Canım nasıl güzel görünüyor anlatamam.
    İkinizinde ellerine sağlık :)
    Hımmm en kısa zamanda tarifi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. Özlem hanım, on parmağınızda on marifet... Yemekleriniz de el işleriniz kadar başarılı görünüyor. Afiyetler olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. bende çok sever ve yaparım:) afiyet olsun canım sizlere..keyfinizde daim olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...