29 Mayıs 2013 Çarşamba

Mezeler Kızımdan.. Haydari ve Acılı Ezme..

Merhabalar İyi akşamlar diliyorum herkese..
Bu akşam yemekleri kızım hazırladı ve hatta üşenmeyip yanına iki çeşit de meze yaptı..
Genelde evde yemek olayını kızıma devrettik biz.. O da çok severek yapıyor biz de severek yiyoruz..
Haydari ve Acılı Ezme..


İnternetten yeni tarifler bulup deniyor genelde.. Ben bu Haydari yapılışını ilk kez duydum bana farklı geldi..

TEREYAĞLI HAYDARİ :

Önce tereyağında bir güzel naneyi hafif kızartıyor sonra biraz soğutarak süzme yoğurda katmış. İyice macun kıvamına gelene dek karıştırmış..
Ben tereyağı yakılarak yapılan haydariyi ilk kez duydum ama oldukça beğendim..


ACILI EZME:
1 kuru soğan
2 diş sarmısak
1 domates,
1 yeşil biber,
1 yemek kaşığı domates salçası
maydanoz,
tuz
limon baharatlar
ve zeytinyağı
Hepsini bir güzel robotta çekmiş üzeirne bahartları ve zeytinyağını gezdirmiş.. Bu kadar kolay..
Eminim birçok tarifi vardır ama bunu az önce yine internetten bulmuş denemek istemiş..
Çok da güzel olmuş. Annem fazla acı yiyemediği için acı değildi ama ben adı üstünde acılı ezme daha acı seviyorum..:))


Çok pratik iki tarif.. Hemen yemeğin yanına 5 dakikada hazırlanabilecek iki meze...



Tüm arkadaşlarıma iyi akşamlar diliyorum..
Selam ve sevgilerimizle...:))

13 yorum:

  1. Böyle yoğurtlu hafif şeylere bayılıyorum eline sağlık kızının, fotoğraftaki sen ve kızın mı? Abla kardeş gibisiniz maşallah diyorum, kızın çok güzel bahtı da güzel olsun e annesi güzel olunca doğal...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi şimdi nasıl sevindim nasıl sevindim.. O sizin güzel görüşünüz güzel kalbiniz..:))
      Allah herkesin bahtını güzel yazsın inşallah..:)) Çok çok teşekkür ederim vallahi..:))

      Sil
  2. yanlız kızının güzelligi nasıl dikkatimi çekti :) maşallahh ya :)
    bu arada acılı ezme bende cok severım canımmm öpüyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman Cansucuğum duymasın şimarmasın..:)) Çok çok teşekkür ediyorum vallahi..:))
      Çok çok öpüyorum..:))

      Sil
  3. süpersiniz anne kız maşşallah size :) kızınızın ellerine sağlık afiyet olsun :)) çok öpüyorum ikinizide buarada saç renginiz çok yakışmış size

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık :) masa örtüsünün rengi de çok şirin :D

    YanıtlaSil
  5. yemekler harika görünüo maşallah kızınızda çok güzel :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. bır anne kız bu kadarmı guzel olur maasallah hemde marıfetlı tarıflerı cok beğendım elıne sağlık kızımızın

    YanıtlaSil
  7. ne güzel mezeler eline sağlık kızının. miyav kedicik ben seni böle orta yaşı geçmiş gözlüklü elinde örgü bir teyze sanıyordum. ne kadar genç görünüyosun maşallah. kızında çokkk güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma Hanım vallahi nasıl teşekkür etsem azdır ne diyim..
      Yaşım 45.. Gençliği geçtim orta yaşın da ortalarındayım. Şükür Allahıma sağlığım yerinde.. Fotoğrafta öyle görünmüşüm yaşlandım artık çoktan..:))

      Sil
  8. bu yazını nasıl olmuş da kaçırmışım canım. Yapılanlar nefis kızının ellerine sağık :) ama son fotoğraf beni benden aldı. Maşallah ikinize de Allah hep güldürsün sizi. İyi geceler canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycığım çok çok teşekkür ediyorum artık yemek olayını evde kızıma devrettik annem de ben de ohh rahatız. O da severek yapıyor.. Allah hepimizin yüzünü güldürsün inşallah arkadaşım çok çok teşekkür ediyorum..:))
      İyi geceler sevgi ve selamlar..:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...