7 Kasım 2014 Cuma

Tanrı'nın Formülü. Kitap-Yorum..

Merhabalar,..

Hayırlı Cumalar diliyorum tüm arkadaşlarıma...:))

Büyük hevesler ile aldığım kitabım Tanrı'nın Formülü nü sonunda bitirdim ve eleştirmeye başlıyorum..:))



Jose Rodrigues Dos Santos, Tanrının Formülü

Arka Kapak:

'Rab mahirdir, ama zalim değildir. Doğa sırlarını sinsiliğinden değil özündeki yüceliğinden dolayı saklar'

Günümüz Kahiresi Tahrir meydanı, Kriptolog ve Tarih profesörü Thomas Noronha'nın hayatı, çekici İranlı bir kadın olan Ariana'nın çok gizli bir el yazmasını deşifre etmek için yardımını istemesiyle alt üst olur. Albert Einstein imzalı el yazmasının başlığı Tanrı'nın Formülü'dür.....

Pegasus yayınlarından çıkmış olan kitap 552 sayfa...


Benim Yorumum ise zaten girizgahımdan da anlamışsınızdır...:)))

Bir Dan Brown değil yani bir Dan Brown değil...

Bir tarih profesörü ve kriptolog Thomas ın İran da şifreli mesajın içine düşmesiyle başlıyor. Yine güzel bir kızımız var tabii İranlı kendisi..

Heyecanlı hararetli başladı ama okurken birden kendinizi fizik dersinde hissedebilirsiniz. Sayfalar dolusu Kuantum teorisi, Atom altı parçacıkları yazmış da yazmış. Bu bölümlerden sıkılabilirsiniz. Konuyu anlatmak için bu kadar detaya girmiş olsa bile ben yeterince fizik dersi görmüştüm Lisedeyken..
Zaten çok da parlak değildi notlarım..:))

Onları geçelim anlatım yavan kalmış bence. Yani karakter öyle bir ikili oynuyor ki sinir oldum abi karakter olsun biraz yaaa..

Onu da geçelim inanın olayların geçtiği mekanlar hiç mi hiç hoşuma gitmedi. İran, Kahire, Arap ülkeleri, İran rejimi, ve hatta bir yerde İran da sorguya çekerken ki yaptıkları işkenceler detaylı anlatılmış...

Sevgili Jose,
Yazarımız, Jose diyorum bak sana...
Jose misin nesin...!!

İstediğin kadar anlat, Evet şu an belki Arap ülkelerinde ve İran da bazı karışıklıklar savaşlar çatışmalar oluyor tasvip etmiyoruz ama kusura bakma siz de Avrupalı lar olarak hiç de sütten çıkmış ak kaşık değilsiniz be kardeşim.

Unutturamazsın tarihe, Avrupa da yapılan Cadı avlarını, uygulanan işkenceleri, Engizisyonu ve insan yakmaları...

Noldu sustun...
Kurudun kaldın....

Bari işin içine bu sevimli süper dehayı katmasaydın...:))



O iş senin bildiğin gibi değil Jose. Sana yanlış anlatmışlar..

Buyur gel bir çayımı iç...
 ben de nacizane bir tarih öğrencisi olarak sana doğruları anlatırım...

Kısaca....


Dan Brown değilsin...
Olamazsın da...:)))

Selam ve sevgiler..:)))))

10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Bir dan brown olamamış yazık..:))

      Sil
  2. :))
    ben de avrupa züppeliğine senin duygularınla yaklaşıyorum
    teşekkürler bilgilendirmen için
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle evet Havva hanım..:))
      Oysa ki herşeyi bizlerden öğrenmşler..
      Çok selam ve sevgiler..:)))

      Sil
  3. Hahaha iyi güldüm. Ellerine, klavyene sağlık. :) Ay bu sabah evdeki konuda bu idi. Din kardeşlerimiz Araplarla nasıl sinsice aramızı açmışlar. O meşhur casus arabistanlı lawrens gibi yüzlercesi nasıl ustalıkla çalışmış. Araplar türkleri sevmiyor, türkler arapları. :(
    Bizi birbirimizden ayırmayı iyi becermişler.
    Ay daha gelecekle ilgili detaylar yazacaktım ama şimdi kalsıın.
    Bende son zamanlarda tarihi kıssalar yazıyorum, okusan hoşuna gider diye tahmin ediyorum. Sevgilerimle, mucx (pek mektup gibi yazdım bu yorumu sanırım) :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle vallahi Salihacığım.. Kötüle de kötüle nereye kadar. Kendileri mükemmel sanki.. Medeniyeti bizden öğrenmişler gelip bize hava atıyorlar. Yaa o çok beğendiğimiz fransızlar, Pislikten kokuyorlarmış tuvaletlerini candan aşağıya döküyorlarmış. Avrupada çıkamadı mı kara veba.. Amaaan kime anlatıyorum ben. Bu gidişle daha çoook beynimizin içini mesken tutarlar...:))

      Sil
    2. Aa o veba içinde yeni okudum, kedileri cadı, kötü sayıp hep öldürmüşler fareler çok üremiş. Ondan sonra da vebadan kırılmışlar.
      Şimdi de bizim hayvanseverlerde " üremesinler, ölüyorlar yazık" diye yakaladıklarını kısırlaştırma hastalığı yüzünden bizde de kedilere kıran girecek diye korkuyorum cidden. :(

      Sil
  4. Anlaşıldı beğenilmemiş:) Demek ki almaya değmez..

    YanıtlaSil
  5. ben de uyuz oluyorum hatta bloğumda da defalarca yazdım böyle ansiklopedik bilgi ile kitabı doldurup sonra da kitap yazdık diye çıkıyorlar karşımıza. Kimse fizik dersi için almıyor sonuçta kitabı

    YanıtlaSil
  6. mutlu yıllar canım hoş bir yazı olmuş.Blogunu çok sevdim ve seni de benimkine beklerim :)
    https://www.youtube.com/channel/UCthmdOfIbyTUgagQh4Q8lxw
    http://senbenvehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...